Freddan rapporterar från stenåldern...

Drog in årtusendets datacrash i förrgår. Ingen aning om vad som hänt, försökt med allt men den vill inte vara med längre. Så här har det vart: Startar datorn, den går igång och så just som man tror den ska komma fram till startsidan där man loggar in så blinkar ett blått meddelande förbi i 1 millisekund sen står det "unexpected shutdown...bla bla bla och så räknar den upp i procent hur långt det gått. när den når 100% så kommer nästa meddelande, ett fel i windows gör att datorn inte kan starta. sen får man flera alternativ på vad man vill göra, starta i säkert läge, starta från sista gången den funkade, starta normalt och ett till som jag inte minns nu. Vilket alternativ jag än väljer så startar datorn om sig som jag nämnde ovan. Har testat att köra recovery skivan och det står att den kört recovery framgångsrikt och att allt ska vara bra men icke. Samma visa igen, datorn startar om sig. Någon som är expert eller haft samma problem själva?

Jag som hade lite på lur som jag tänkte publicera framåt hösten, nu gick det i stöpet. Får antingen skriva på nytt, laga datorn om de går(om de nu finns något kvar på hårddisken) eller skita i det helt.

Ska iofs bli intressant att se hur man klarar att leva utan dator. Kan ju bli intressant...

Fick en fin kommentar i ett mail ang gäddan som biter harrfiskaren i handen. "så går det när man ska sätta tillbaka fin matfisk! fish is food!"

längtar tillbaka

Phil har lagt upp lite filmer från Uk. Här är några korta filmer från när vi var där för några år sen. Sjön är Bolingey. Fiskarna är karp, spöt är take apart och elastik svart hydro. Körde 0.18 rakt igenom om jag minns rätt. Krok storlek 14.

tusan vad kul fiske de var. Den dagen fick vi nog över 100kg var på 5 timmars fiske. sjukt mycket och stor fisk. Måste tillbaka dit snart. Någon som är intresserad av en tur till england och fiska lite? Har vart i kontakt med Clint som driver White acres och kommer vi över ett gäng sätter han ihop en tävling åt oss om vi vill. Han fixar med lotning och invänging. Skulle kunna vara riktigt kul om vi åkte ner ett gäng och stannade en vecka. Fiskade någon dag, körde en tävling och så fiskade några dagar och så en tävling till. Kan säkert få hjälp med hur man ska fiska och vilka tackel som skall användas. Någon intresserad?

här har ni en till film som jag hittade på samma ställe. Och så undrar folk varför jag inte gillar gädda..

Ska försöka få lite mera fart på bloggandet i framtiden. Ligger lite halvfärdia saker och väntar.

ses och hörs, Freddan

SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD.......!

Japp de blev guld på lag sm i Snogeholmsjön.

kort om fisket. Taktiken var enkel efter som vi nog var enda laget som inte vart där och tränat. Vi konsenterade oss på att fiska kortspö efter mört och björkna samt skjuta ut mäsk på waggler platsen ca 35-40 m ut. Sen fiskade vi feeder.

Vadningen var perfekt, sandbotten att stå på och enkelt att sätta upp. Min egen insatts var väl under all kritik första dagen då jag missade massor av napp och tappade fisk. Men men så kan de vara. Fick ingen fisk på kortspö, eller jo de fick jag en mört och en abborre första timmen. Men när fisken kom in på waggler platsen fick jag desto mera.  12 braxar av varierande storlek från 300gr till 2½kg. Fick bäst på slider, vilket var väldigt kul! Vägde in lite över 15kg och kom 8a på sektionen. borde ha fiskat bättre och slagits om 3e platsen på 19kg. Var inte många fiskar ifrån.

De andra i laget gjorde sitt och rapporterade in 1,2,3 på sektionerna. alltså 14 poäng. Tomas var den som vann sin sektion.

Andra dagen trodde vi på en andradags effekt men var beredda på att det även kunde bli totalt tvärt om. Några sektioner fick vi bra på kortspö i perioder och jag själv räddade mig med två feta braxar på feeder. Var av den ena kastade jag på vak... fick först en brax på feeder och så någon liten skimmers. Efter 40 min på kortspö, där de då nappade bra, såg jag en brax rulla på min feederplats. Kastade ut och det tog inte 10 sekunder innan nappet kom.

Mårten på peggen vid sidan krossade mig på kortspö och jag delade 4e platsen med Anssi. Några dåliga beslut sista 10 minuterna kostade mig ett par placeringar, borde ha vart smartare och fiskat upp några mörtar istället för att försöka få en brax till. Men men, hade jag fått en bra hade jag vart 2a och hade jag fått några mörtar till hade jag vart 3a så de är svårt att avgöra.
Hur som helst, vi dunkade in 15 poäng andra dagen och höll de jagande lagen bakom oss.

Mäsket bestod så klart av Geers, på feeder körde vi gamma feeder och på kortspö efter mört var de Voorn som gällde.

Snoge var ett sjukt kul vatten med stor potential. Jag åker gärna tillbaka. Till de lag som valde att stanna hemma säger jag bara, ni missade något extra. Naturen, fisket och stämmningen i vassen var oslagbar. Måste vara sveriges fiskaste tävlingsvatten.

Nu ser vi fram emot VM i Serbien nästa år och planeringen har redan börjat.