Norrköping

Helgen som var bjöd på braxfiske i norrköping. Fisket var ungefär som väntat på A sektionen. Ganska trögt och inte alls köttarfiske som man kan tro. Jag lyckades vinna sektionen med 40gr över Lasse Olsson(utklassnings marginal...hahaha) vägde in 11220gr om jag inte minns fel. Fick en brax första timmen sen var de segt innan jag lyckades få 5 på raken mitt i tävlingen och så ytteligare 5 sista timmen. Fick några mörtar och en björkna också. Kul fiske på take apart. Hade ett napp på feeder, en mört.

Andra dagen hamnade jag på B sektion. Vilket också Mattias gjorde som också hade en 1a från första dagen. Till höger på C sektion hade jag Holst. Som parkerade mig vid första hindret... blev tokdominerad av Holst som hade dagens högsta vikt på 43kg. Själv vägde jag in 18.7kg till en 3e plats på sektionen. Fick ganska jämt fördelat på både feeder och Take apart.

Totalt vann Mattias på 1+2, tvåa Robban Jönsson 1+3 och jag trea på 1+3.
Hade det inte vart poäng i år hade jag inte haft en chans. Då hade jag nog hamnat långt ner i listan. Finns både för och nackdelar med att köra på poäng. Men jag tror ändå att det är rättvisast när det är som det är med sektionerna. tripp trapp trull känns det som. Hur som helst är sektionerna bra indelade och väldigt jämna. Ser redan fram emot nästa år.

Nästa höjdpunkt blir kvalet i örebro.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0