så var de dax

startar en lite blogg. Temat blir mete, kanske blir det lite andra saker också som kan vara av intresse men huvudfokus kommer ligga på tävlingsfiske. Tänkte dela med mig av tankar, ideer, lite fiske tips, "bygga hemma verkstad" och så kanske de blir lite träningsrepotage när våren är här.

Jag ska fiska två VM nästa år. BSMK frågade om jag ville följa med dom som 5e man på klubblags VM i slovakien i juni, behövde inte mer ett par dagar för att tacka ja till det. Har fiskat det vattnet tidigare under nations VM 2003 och tycker de ska bli skitkul att fiska samma vatten igen. Återkommer kring detta senare.
Sen är det nationslags VM i Holland i sept. Lyckades kvala in till VM i år trots att jag fiskat väldigt sparsamt och inte lika målinriktat som tidigare. Gjorde "comeback" i kvalet förra året och det gav blodad tand. Speciellt nu när vi har en fungerande landslagsledning, som jag själv vart delaktig i som Kapten. Extra kul var det också att Tom, som jag åkte tillsammans med till kvalen, också kvalade in till laget. kanske skriver jag lite om varför jag valde att inte fiska kvalen ett par år vi får se.

Sverige har höjt sin status som metenation de sista åren och jag hoppas vi kan fortsätta den positiva trenden även kommande år. Jag är i vart fall laddad till 200% och ska försöka göra allt så bra jag kan för att laget och jag själv ska kunna leva upp till mina högt ställda förhoppniningar/förväntningar.

Droppa in här med jämna mellan rum så kanske det hänt något som är intressant att läsa om.

MVH Freddan


Kommentarer
Postat av: paolito

hej freddan

Jag är ny i fiske världen.

jag har förståt att du är mycket insat i det mästa.

jag har stora hunderingar runt Elastik och vad man skal välja för fabrikat? grovlek?

för att kunna klara sig bra som nybörjare.

visst det bästa är att prova sig fram men det har du gjort så har du möjlighet att skriva om det hella på din blogg så är jag tacksam.

En anan sak var kan man köppa Daiwa Hollow ? som du har rekomenderar varmt och skrivit om den ?

tack på för hand Paolito.

2008-12-12 @ 11:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0