stol...

Håller på att planera säsongens fiske. överst på önskelista är en ny stol har kommit fram till att jag behöver en riktigt bra stol. har haft ont i ryggen varje gång jag metat sista året så nu finns bara en utväg. köpa ny. Stolen skall dessutom ha utdragbar pall som sitter på samma höjd varje gång. Har kollat på några riktigt fina stolar men alla jag har kollat på har saknat något av de jag vill ha. alltid något som fattas eller något som jag vill ha annorlunda. Är det inte popnitar så är de lådor som är av fel material,ben av fel form och längd, fel tillbehör, fel fästanordningar för tillbehör, tja alltid något som inte är som de borde. Men tills jag lärt mig svetsa aluminium eller lärt mig forma karbon bättre får jag nog snällt gå och köpa en box. Har som sagt kollat igenom allt men de lutar åt att jag tar steget ut och köper en Rive.

De som stör mig mest med Rive är nog priset... samt det faktum att man faktiskt inte får något extra med stolen. inte ens en sketen spöhållare får man med...men men, å andra sidan kan man nog ha boxen i många år framöver. så man har nog tid att bygga ut den som man vill ha den.  
Har också hört att de läcker in i lådorna när de regnar kraftigt. något som jag inte alls gillar. Kan någon bekräfta eller dementera detta?

Har ni sett rives nya katalog? http://www.matchangler-shop.de/rive-katalog-index.htm
nice... några riktigt fina modeller.

Rive har börjat sälja take apart också. ska bli intressant och se om de följer samma linje som årets nya boxar,(hippa färger, starka och stabila, dåligt med extra tillbehör, tokdyra...)

Annars är de en del att planera. Två VM i totalt olika vatten! Samt tävlingar här hemma i nygamla vatten. gamla vatten, nya ideér...

nej nu måste jag sova, får skriva mera en annan dag ang planering av VM mm.

Kommentarer
Postat av: Tommy

Har haft min Rivébox sen många år tillbaka, har inte blivit störd av att det blir blött i lådorna, men å andra sidan så har parasollet kommit upp då, men det blir lite blött.

Min enda nackdel är att sitsen inte kan regleras i höjd utan att tillföra eller ta bort lådor, jag vill sitta i olika höjd beroende på vad jag fiskar med. men kvaliten är det inget fel på.

Har haft funderingar på en Colmicbox, men vi får se.

2009-01-10 @ 10:25:12
Postat av: Nyman

Håller med Tommy om att det inte är problem med vatten i lådorna. Regnar det på direkt på boxen så mycket att det skulle kunna komma in så skulle även alla andra konstruktioner vara oanvändbara om man inte vill att det ska bli lite blött innuti. Man behöver ju öppna dem i bland :-)

En fördel med att Rivelådorna inte är heljutna är att man faktiskt bara kan ställa undan lådan när man kommer hem och den fukt som har kommit in när man öppnat torkar ur fint och materialet tål verkligen fukt. Det är annat med gammal mäsk och leem ;-)

2009-01-10 @ 18:09:48
Postat av: Monsieur Rive

Trouvez le Nouveau Catalogue ici :

http://www.rive-france.com/indexcatalogue2009.php

2009-01-10 @ 18:24:15
URL: http://www.rive-france.com/
Postat av: Micke S

Jag störs av att det regnar in i boxen men sittar man hela tiden under parasollet så är det OK.

Visserligen har jag en enkel modell av boxen men konstruktionen är ju den samma.

2009-01-10 @ 18:41:01
Postat av: gabriella

Men kolla... bror har en blogg, kul! Kul att läsa. Kram syster

2009-01-10 @ 19:29:15
URL: http://gabriellur.blogspot.com
Postat av: Freddan

tack tack. Men de finns lådor som är vattentäta... fiskar nästan aldrig med parasoll men får nog lära mig göra de, hehee. Blir nog en rive till slut.

2009-01-11 @ 13:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0