lite fiske snack kanske?

Har nu sett hela fish o mania finalen och kan väl säga att de var coolt. Bra filmat, kul med intervjuver under tävlingen, kul med en liten filmad intervju med några av deltagarna. Det märks att de gjort det några gånger förrut. Det var faktiskt lite spännande, lite mer än vad man läst om. Matt fick bra med fisk hela tiden men det gjorde andra också, speciellt en kille som fiskade feeder mot ön. Han fick några fiskar hela tiden var av några riktigt stora. Sen fick Rob igång fisken på slutet och klättrade bra i resultatlistan. När man ser det på TV känns det som om det hade vart roligt att vara på plats och kolla med egna ögon. Allt annat som hände runt omkring var också intressant. Tex satt (en av mina förebilder) Steve Ringer och höll demo av olika metoder och utrustning. Neil Makin gjorde det samma.
Det var också Ladys, juniors och celeberties Fisho O mania samtidigt i andra sjöar.

Ser redan fram emot nästa år. får nog skaffa sky sport tills dess...hehe



Annars är det väl VM förberedelser som är på tapeten. Håller nu på med tackel och tafsar. Tänker vara mera förberedd än jag var i Slovakien(har aldrig vart så förberedd...). Det var otroligt skönt att inte behöva spendera kvällarna med att knyta tackel. Kunde istället fokusera på fisket och andra saker. Klubblags VM var en riktigt spark i röven, exakt vad jag behövde och precis vad jag ville att det skulle vara. Bättre uppladdning får man inte. Efter som det var några år sedan jag själv fiskade VM känns det extra viktigt att komma in in fiske biten igen. Det är en sak att gå bakom och en helt annan att fiska VM. Båda har sin bit och båda har lika mycket hemma jobb att göra på ett eller annat vis.

Som bankrunner är det extremt viktigt att kunna se de små detaljerna. De saker som gör att man får napp. Att tex se hur en drift är och skall vara, att se hur haglen på linan är placerade, att se hur/vart och med vad de som får fisk mäskar med. Lika viktigt är att se hur de som inte få något gör för att kunna befästa sin teori. Sen gäller det att kunna förmedla den känslan som man har för fisket till de som fiskar. Det är inte lätt, tro mig.
Jag skulle till och med säga att det ibland kan vara bättre att gå och kolla än att fiska själv. Låter kanske korkat men då kan man se saker som man annars kanske skulle missat om man tränat. Saker som är så långt utanför ett eget tänkande att det skulle ta år att komma på. Då tänker jag inte på skillande mellan att fiska 60cm överdjup kontra 10cm ovanför botten utan de små sakerna som gör så stor skilland. Att tex fiska 2.5-5cm överdjup på waggler istället för 10-20cm bara för att skimmers nappar försiktigt och hinner spotta ut betet innan man sett och hunnit reagara på nappet. Medans att fiska ovanför botten inte alls fungerar och inte ger några napp.

Mycket att tänka på. Men satan vad kul det är!



Någon i sverige som har ett Garbolino take apart? Jag är sugen på ett nytt till nästa år, Garbolino G10 lutar det åt men vill testa det först.



Ses på Lag SM. Freddan 

Kommentarer
Postat av: Tommy

Har sett Finalen nu jag också, trodde att matt satt närmare aeratorn än vad han gjorde, men fördel hade han säkert av det. men starkt fiskat sista 1/2 timmen av rob, synd att man inte fick se mer av det.



Har du känt på Colmic´s spön, har bara hört gott om dem, "inte känt på de dyrare än" tydligen mycket reservdelar med, iaf på toppmodellen, är väl nån/några från sthlm som köpt.

2009-08-01 @ 09:24:28
URL: http://tommyblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0