Matchman!

Har packat bilen och väntar på att Tom ska dyka upp. Snart bär det av till Jönköping och säsongens sista tävling. Matchman är en av de roligaste tävlingarna vi har här i landet och bjuder på annorlunda fiske. Oftast låga vikter och mört man fiskar efter. Personligen tycker jag det är skitkul! Jag saknar faktiskt den gamla GP serien då man ofta var tvungen att fiska för 3-6kg. Nu kommer man ingenstans med den vikten. Det beror på flera saker, tex att vi blivit bättre på att meta och får mera fisk. Att vi fiskar på ett annat sätt, för att vinna iställe för att säkra en 3e plats på sektionen. Att några vatten faktiskt ändrat lite på sig och bjuder på bättre fiske. Sen väljs oftast vatten med mycke fisk för att den allmänna uppfattningen är att MYCKET FISK=BRA FISKE. men inte i min värld. Jag tycker det är skitkul att jobba upp 3kg fisk under 4 timmar. Bra fiske går inte att mäta i antal kg fångad fisk. Visst är de kul att få fisk men det är för min del alltid sättet jag gör det på som är intressant. Att sitta varje tävling och meta långspö efter allehanda fiskar för en vikt på 25 kg är inte något jag gillar. Någon tävling om året är ok, tex söderhamn.

Har redan börjat planera inför nästa år. Saker i mitt fiske ska ändras och andra ska förbättras. De är mycke att jobba på... Otroligt synt att säsongen inte sträcker sig över vintern också. Jo jag ska försöka meta i vinter men hade gärna sett någon tävling och något varmare väder. Känns som om man börjar om varje säsong och som varje säsong blir kortare och kortare. De är så många saker man vill göra och testa men tiden räcker inte till.

Flyttar snart till england och metar på heltid...hahahaa..

mot jönköping!


Kommentarer
Postat av: Storm

Skitfiske på dig i Jönköping !



Bokar in dig redan nu på bryggan i Lillån kommande sommar, för här gäller det att jobba för kilona.



Hae't !

2009-10-31 @ 22:23:53
Postat av: Freddan

låter kanon! hoppas jag kan få till det. du har också en påse pellets att kvittera ut. glömt den varje gång.



2009-11-01 @ 21:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0