nått nytt?

Ja ha. Efter som jag inte har så mycke att skriva och de inte händer så mycket just nu så kommer en liten historia.

Vet inte riktigt var jag ska börja men det började för väldigt länge sedan. Jag hade just landat på denna jord och tagit mina första andetag. Jag blev fort introduserad i allt som kunde vara intressant och jag sög in informationen så fort jag kunde...



Jag lärde mig allt ja kunde men fann snart andra saker att fokusera på.



Hur som helst. Livet gick vidare. Jag letade och letade men kunde inte finna vad jag sökte. Kollade överallt. under sängen, bakom byrån, bakom TVn men jag hittade inte vad jag sökte så jag vände mig till internet.



Jag hittade mycke av intresse men det var något som fattades. Så jag letade vidare utan framgång. Gick tillbaka till ölen och så fick jag se något utanför fönstret.



Efter att jag var klar med det jag höll på med sprang jag snabbt efter. Det visade sig att killarna kom från en annan del av stan...


Killarna var trevliga men visste inte vart jag skulle leta men tipsade om ett ställe som hade bra importerad tropisk frukt.


Köpte en öl. Men jag var hungrig och ville ha riktigt käk, letade vidare men hittade bara en korvmoj blev dock lite skeptisk...



Köpte bara en flaska vatten.



Men blev djupt besviken och bytte bort den mot ett paket kex.



Tog mig vidare på min resa. Efter som jag inte visste vad jag letade efter skaffade jag ett par nya skor som jag tyvärr fick ta av mig när jag tog färjan.

Så där stod jag utan skor och utan aning om vart jag skulle. Livets resa gick vidare. Fick lift av en suspekt gubbe men åkte med...



Letade runt hela eftermiddagen och det började bli mörkt så jag tog mig tillbaka till byn där han släppt av mig. Hade tur och sprang på honom igen, behövde ett ställe att sova så jag följde med gubben till hans ställe. Visade sig att någon skojat med hans skylt, jo han var Jehovas...



Kände att de var något skumt på gång så jag drog. Tog in på ett hotell. Men döm om min förvåing när de visade sid att hela byn var fulla av religösa människor. Trodde jag skulle svimma när jag slog på strömmen...

Var helt slut efter alla äventyr men vaknade plötsligt av konstiga ljud i korridoren och smög ut. Bakom ett drapperi kom jag på några som höll på med något som de inte borde...



Chockad sprang jag till baren och svepte några heta järn.



Vaknade dagen efter med en ny tatuering 



och ny frisyr....suck



Nice... vad kan man säga?


Fick trots alllt i mig lite frukost. det fanns alla möjliga pålägg på buffen. Var väldigt trött och bakis och såg inte riktigt vad jag åt...



Brydde mig inte så mycke, drack en kopp kaffe och läste lokaltidningen. Såg en insändare och bestämde mig för att de var dax att göra något åt mitt liv.



fick jobb i norge som rörmokare.



Det visade sig att chefen var ryss och hade vart kapten i ryska landslaget i mete.



Han gav mig egna verktyg, men bad mig vara försiktig...




Hans kollega var en skum typ




Stack därifrån så fort jag kunde. Fick åter igen lift. Denna gången gick det om möjligt ännu saktare



vi stannade och köpte ham.... ja vad köpte vi egentligen?



killen var schysst. Vi tog take away. Satte mig på skalet och vi gled iväg. Maten var klar ungefär när vi kommit runt hörnet så jag gick tillbaka och hämade dom.

Passerade ett torg. På anslagtavlan satt en lapp, någon som tröttnat på sin wok.



Tackade för liften och hoppade av. Hade blivit inspererad av alla intryck sista tiden, hade andra planer!
Jag drog på dans.



träffade en trevlig tjej, följde med henne hem, vi gifte oss...



Hur slutar då detta? den som väntar på något gott... kanske kommer en fortsättning. Trevlig resa!

Freddan


Kommentarer
Postat av: Tikkanen

Jag var riktigt seg och vaknade upp på stört efter den här resan !



mvh Tikkanen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0