specimen vs match angler?

Läste just något intressant på http://www.total-fishing.com/forum.aspx?g=posts&t=24055 Det handlade om en tävling som just vart i england. En tävling mellan tävlingsfiskare och specimen fiskare. Lag tävling. väldigt intressant och roligt. Tanken bakom tävlingen var att se vem som var bäst på att få mest fisk. Det visade sig att tävlingfiskarna vann med dubbla vikten mot specimen killarna. Men det är inte hela historien. Många faktorer spelade in. Tex fiskaded tävligen på dagen. Den fiskades denna årstid, brax räknades inte utan bara karp och F1. Hade brax räknats så hade de kunnat blivit intressant, inte bara för att tävlingsfiskarna är bra på att få brax utan för att specimen killarna väldigt ofta slutar använda vissa dofter på boilies för att de får för mycke brax!

Match killarna vann som sagt men sa efteråt att det inte var självklart efter som de fiskade efter mindre fisk än specimenfiskarna. Hade de stora karparna valt att äta, de sa att det var för kallt, så hade resulatet kunnat vart annorlunda.

Hur som helst en intressant tävling. Jag tror som alltid att den som jobbar hårdast vinner i längden. Spelar ingen roll om det gäller specimen eller tävlingsfiske. Det är alltid de som tänker lite längre, jobbar lite hårdare och är lite envisare som når bästa resultaten. Jag är säker på att de som är i toppen på tävlingsfiske skulle vara i toppen på specimen fiske och tvärt om. Allt handlar, som jag allid har sagt, om precision och presentation!  De gyllene P´na. De är de jag försöker leva efter. Det finns en sak till som måste in nämligen förberedelser(F).

Ekvationen blir då F x P upphöjt till 4= succé!  Eller P upphöjt till 2 + P upphöjt till 2 x F= master!

Den ska jag räkna på hela vintern...!


Tycker det är för dåligt med diskusson och tankar här på sidan. tänkte att om jag gör en liten story med galna foton så kommer någon kommentera. men icke. Det är lite därför jag sa att jag inte tänkte skriva mera. Från början trodde jag att någon/några skulle vara intresserade och kommentera saker. Kanske föra diskussioner om saker och ting men så har det inte varit, med undantag av några få(Jörgen, Tommy, Paolo) Pga detta tänker jag inte lägga lika mycket energi på bloggandet i framtiden. I början tänkte jag att jag skulle dela med mig mera av mina åsikter och tankar och för hoppningsvis föra dessa vidar till andra. Det tror jag fortfarande på och det är detta som får mig att fortsätta. så hur de än blir så kommer det säkert mera saker under vinter. Men nu är de slut joddlat, dax att börja trolla!

Ses i Söderhamn, 20 år sen jag var där sist och då åkte jag hem med en guldmedalj ind i trad som junior. Mitt första Guld. så de blir ett skönt återseende.

MVH Dr Roach

 Ps, dont forget! P upphöjt till 4 x F.... de är allt vi behöve kunna!


Kommentarer
Postat av: Tommy

Inte ska du sluta skriva,

då finns det knappt någon som har vettiga ideer/funderingar om fisket, iaf inte de som vill skriva om det.

jag tänkte fortsätta mitt bloggande, det kanske blir att handla om lite annat än fiske under vintern.

2009-10-16 @ 10:53:10
URL: http://tommyblogg.blogg.se/
Postat av: Storm

Nonsens !



Inte ditt fel att så få fårstår !



Syns i morgon i Söderhamn.



Hae't Gött o kör säkert.

2009-10-16 @ 20:29:12
Postat av: Grenberg

Fortsett å skrive....

Dine funderinger blir lest av oss i grannlandet også...

2009-10-17 @ 09:17:20
Postat av: Freddan

Grenberg... ännu en anledning att sluta...hahaha!



får se hur de blir. kanske går de bara lite upp och ner. snart kanske jag piggnar till igen.



söderhamn var för övrigt skit kul!



2009-10-18 @ 22:53:53
Postat av: Tommy

Tjenare Freddan.

Har lite frågor angående Geer´s mäsk, kan du maila mig din email adress.

2009-10-20 @ 00:15:59
URL: http://tommyblogg.blogg.se/
Postat av: D.blom

hittade en film om specimen vs match angler?

kanske du har sett den http://link.brightcove.com/services/player/bcpid29318049001?bctid=47075953001



Mvh Daniel

2009-11-08 @ 13:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0