Vår bästa tid är höst!

Tusan vad jag gillar hösten! Fisket är intressant, luften frisk och man är så sjukt fiske laddad efter sommaren. Fattar inte de som plockar ner prylarna och tänker att nu är de slut. De är ju nu de roliga börjar!

Fiskade DM i stockholm i söndags. Gick inge vidare. Innan tävlingen började blåste min nr 7 del i vattnet och försvann... hade bara vart att fiska upp den om de inte vart 7.2m djupt framför fötterna...

Just de 7.2m gjorde saker och ting ännu svårare. Utan take apart så bestämde jag mig för att fiska 9m långspö på den platsen och ta 7m på korta platsen inne vid kanten. Förhandstipset från Johan var att de är 6½m djupt. Johan hade sett fel och hade inte fiskta med 7m veckan innan utan 7½m... hmm ja ja så kan de vara. Resultate blev att jag fick CP meta med 30cm längre lina än spö. Gick så där kan jag meddela. Men de gick.

Fisket var faktiskt riktigt intressant. Först var de stora stora löjor, gissar på att de största var upp mot 45gr. Men dom försvann ganska fort. Sen var de mört och någon enstaka lite skimmers och björkna.

Bodda lyckades bäst, vann på 6.7kg strax före Tom på 6.6. Anssi 3a på 4.5 och jag fyra på 20gr mindre tätt följd av Lundberg som hade 50gr mindre än mig. Jämt var de.

Söndag är de Södertälje som gäller. Ska bli intressant. Säkert 7-8 år sen jag fiskade den sträckan. En inte allt för avanserad gissning ger nog mört. Stockholms DM=mört...

kolla in constellation stockholms sida för bilder från DM.

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=118794285



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0