årspremiär

Var ute i påsk och svingade take apartet. Viskan var vattnet och i lördags var de tokströmt där jag satt. Fiskade 50gr plattflöte som jag hängde på 15 gr....!!! bly till på för att kunna fiska det rörligt. Att hålla de still var nästan omöjligt, fick ha 1½m längre lina för att få kroken vid botten. sjukt! Fick en id efter 1½ timme, fiskade en timme till innan jag packade ihop.

Söndagen blev de en annan sträcka med betydligt mindre ström. fiskade 3gr runt vanligt flöte. Fiskade 3 timmar och hade ett napp, fick en mört på 50gr.

Packade ner en del saker i den nya carry allen och den är helt perfekt för det jag söker! Så jäkla smart byggd. Kommer bilder och mera utförlig rapport under veckan.

Nu är de slut med is och skit! dags att börja tänka fiske igen! Skönt att vara igång.

Glöm inte bort Arboga tävlingen, det kommer bli skitkul!

Ses och hörs, Freddan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0