SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD.......!

Japp de blev guld på lag sm i Snogeholmsjön.

kort om fisket. Taktiken var enkel efter som vi nog var enda laget som inte vart där och tränat. Vi konsenterade oss på att fiska kortspö efter mört och björkna samt skjuta ut mäsk på waggler platsen ca 35-40 m ut. Sen fiskade vi feeder.

Vadningen var perfekt, sandbotten att stå på och enkelt att sätta upp. Min egen insatts var väl under all kritik första dagen då jag missade massor av napp och tappade fisk. Men men så kan de vara. Fick ingen fisk på kortspö, eller jo de fick jag en mört och en abborre första timmen. Men när fisken kom in på waggler platsen fick jag desto mera.  12 braxar av varierande storlek från 300gr till 2½kg. Fick bäst på slider, vilket var väldigt kul! Vägde in lite över 15kg och kom 8a på sektionen. borde ha fiskat bättre och slagits om 3e platsen på 19kg. Var inte många fiskar ifrån.

De andra i laget gjorde sitt och rapporterade in 1,2,3 på sektionerna. alltså 14 poäng. Tomas var den som vann sin sektion.

Andra dagen trodde vi på en andradags effekt men var beredda på att det även kunde bli totalt tvärt om. Några sektioner fick vi bra på kortspö i perioder och jag själv räddade mig med två feta braxar på feeder. Var av den ena kastade jag på vak... fick först en brax på feeder och så någon liten skimmers. Efter 40 min på kortspö, där de då nappade bra, såg jag en brax rulla på min feederplats. Kastade ut och det tog inte 10 sekunder innan nappet kom.

Mårten på peggen vid sidan krossade mig på kortspö och jag delade 4e platsen med Anssi. Några dåliga beslut sista 10 minuterna kostade mig ett par placeringar, borde ha vart smartare och fiskat upp några mörtar istället för att försöka få en brax till. Men men, hade jag fått en bra hade jag vart 2a och hade jag fått några mörtar till hade jag vart 3a så de är svårt att avgöra.
Hur som helst, vi dunkade in 15 poäng andra dagen och höll de jagande lagen bakom oss.

Mäsket bestod så klart av Geers, på feeder körde vi gamma feeder och på kortspö efter mört var de Voorn som gällde.

Snoge var ett sjukt kul vatten med stor potential. Jag åker gärna tillbaka. Till de lag som valde att stanna hemma säger jag bara, ni missade något extra. Naturen, fisket och stämmningen i vassen var oslagbar. Måste vara sveriges fiskaste tävlingsvatten.

Nu ser vi fram emot VM i Serbien nästa år och planeringen har redan börjat.


Kommentarer
Postat av: paolo

Ett stort grattis till flintisen & laget

2010-08-18 @ 19:50:15
Postat av: Finn E

Gratulerer Freddan !



Og hele laget selvsagt, hørtes ut som en trivlig sjø det der :)

Vet du hvor vi kan finne adressen til Geers ? Skulle gjerne ha sett på utvalget mm



Vi sees på Matchman :D

2010-08-18 @ 22:49:33
Postat av: Freddan

Finn E, Geers kommer med en ny hemsida vilken dag som helst. lägger ut en länk här när den är uppe, osäker på vilken adress det blir.

2010-08-19 @ 06:15:27
Postat av: Andy, Skåne

Grattis Freddan och laget till en strålande prestation på Balansarnas hemmaplan...



Vad gäller Geers så har jag 4 st extra kataloger eller häften kanske stämmer bättre in är inte så många sidor...

2010-08-21 @ 19:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0