mera mete!

Jaha så tänkte jag försöka skriva några rader om vad som hänt och vad som händer.

VM gick riktigt bra för svenska laget och det var ytterst nära att de knep en top 10 placering. faktiskt bara en halv poäng från att komma 10a. Kent ledde vägen första dagen med sin sektions 2a och Holst visade vart skåpet skulle stå andra dagen när han vann sin sektion och fortsatte med landslagets fina serie med sektionsvinster de senaste 5 åren. Förra året var första året sen Go Sweden drog igång som vi missade en sektionsvinst. Jag är fullt övertygad om att det bara är en tidsfråga innan vi faktiskt tar en medalj på VM. Individuellt eller lag spelar ingen roll. Stämmer det så är vi där! Jag ser väldigt mycket fram emot de kommande tre åren och den hjälp vi fått av Geers. Johan på Geers tog bilen(!!!!) och körde ner till Spanien för att hjälpa killarna att blanda mäsket! snacka om seriös uppbackning! Även han var nöjd med resultatet. Good start for us! som han så fint sa.

Laget var också väldigt nöjda med Geers som sponsor och gillade mäsket. Känns också bra för framtiden.


Jag då? fiskat? jo jag har faktiskt fiskat en del den senaste tiden. Blandat lite allt möjligt, take apart, waggler, feeder och slider. Har en ny favorit sjö som jag spenderat dagarna i. Tar 20 minuter att åka hemmifrån tills jag har lastat ur grejorna på peggen. Sjön är full av skimmers och sjukt kul att fiska.

Har investerat i ett par nya feederspön, Spro Leo Koot. Sjuka spön! Im in love...! så nu ser fram emot feeder VM, eller till en början ett kval. Ser ut som om det kommer bli ett kval nästa år eller eventuellt sent i höst. Beror lite på. Jag väntar på komplerande regler till VM och mera info om VM vatten. När jag fått reglerna kan jag börja planera kvalet i detalj.
Intresset för feeder kval verkar stor, det är kul! Har några ideer kring kvalvatten som jag tror kommer bli riktigt bra. Vänta och se, det kan bli fin fint fiske!

Närmast väntar lite semester om en vecka, kanske tar en tur till Växjö och fiskar tävlingen där. Hade tänkt åka till Granö och fiska men nu finns inte den tävlingen längre så då planerade jag in något annat den helgen. Så går det, tävlingar dyker upp och försvinner efter ett par år. Helt naturligt även om det är lite trist. Hoppas det kommer nya spännande vatten istället.

Sen ser man ju fram emot att få besöka sveriges enda(?? örebro kvalar kanske också in) metearena i Lillån, Orsa. Har vart en massa snack om detta vatten så när tävlingen dök upp var de bara att kasta sig på telefonen och anmäla sig hos Herr Lilja.

Så när man är på väg hem därifrån är de hög tid att planera lag SM. Vadande fiske! sjukt kul! och i augusti måste det vara 25grader i vattnet i skåne. får väl ta med badbyxorna istället för vadare. Ska bli kul att fiska ett nytt vatten och så är de på tiden med ett SM i södra sverige. Skönt för skåningarna att slippa åka så långt kan jag tänka.

Ses och hörs, Freddan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0