And the winner is....

Storm! Calle kommer som delad 1a för utförligt svar. Pellets får du på första bästa tävling. Calle ska få en handuk från sensas som han kan torka tårarna med efter som han kom så nära... kanske finns de en påse till dig också. Andreas var inne på rätt spår men inte helt rätt svar.

Rätt svar var alltså att vid carussio fiske lönar det sig till 95% att mäska kortare än du tänkt fiska. tex kan man lägga mäsket på 11½-12 m och fiska på 13. väldigt ofta skyggar dom för mäsket, fast de verkar bli attraherade av de. Ibland går de att loosefeeda på dom men oftast är de bättre att skjuta maggot så de hamnar innanför spötoppen.

tycker personligen att carussio fiske är riktigt kul. de är oftast ett väldigt aktivt fiske där de hela tiden gäller att jobba jobba och åter jobba. Både med betespresentation och mäskning/loosefeeding. Allti fiske är iofs aktivt men endel är mer eller mindre aktivt.




Boxen är på väg. känner mig som en 6 åring som väntar på julafton.... kan inte vänta. tror jag byter ut fotöljen framför tv fram tills jag kan använda stolen utomhus...hehe

Kommentarer
Postat av: Storm

Ok, jag accepterar att dela förstaplatsen med "fläsksvålsknaprande" Calle !



Tänk vad klok man alltid blir efter ett VM, nu tror jag t.o.m jag vet hur man skulle ha fiskat i Florens !



Går det att pimpla med pellets ?



Hae't Gött !!

2009-01-20 @ 20:50:25
Postat av: Lundbergo

Uppgjord tävling!

Branschen är rutten...

2009-01-20 @ 21:59:31
Postat av: Freddan

Ja just de Storm. alltid EFTER VM man blir klok... måste bli ändring på de. ska försöka bli klok redan nu, hur nu de ska gå till...hahaaa

2009-01-21 @ 09:47:02
Postat av: Freddan

Lundbergo, stackare fick du också tårar i ögonen? du ska också få en handuk..

2009-01-21 @ 09:47:38
Postat av: Lundbergo

Då vill jag ha en från JVS...

2009-01-21 @ 10:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0