Nations VM flyttat?

Snackade med en holländare igår, när jag fixade med box transport, han sa att det inte skulle bli något nations VM i holland i sept. Han sa sig ha källor inom Hollänska förbundet och att dessa var säkra. Han tyckte VM skulle gå i samma vatten men i juni istället. Då är de enligt honom bra fiske där med vikter mellan 2-5kg som normala vikter och segervikter runt 4-6kg var vanligast. Låter trevligt tycker jag.
Dessutom står de idag på Matchangler.com att VM har blivit flyttat till ett vatten utanför Holland men att de inte är bestämt exakt vart det blir. De jobbar på saken.
Inbjudan till Klubblags VM är också något förrvirrande. Den är tryckt och utskickad men inte "officiellt" godkänd av FIPS. Betyder de att de väntar på nations vm beslutet? kan de vara så att de tänker byta vatten? Klubblag i Holland i juni(då fisket är bättre) och nations VM i slovakien i september(har fungerat förut)? Bara spekulationer från min sida men de hade kunnat vara en lösning. Får väl vänta och se helt enkelt.

Hur som helt, de ska bli otroligt kul att meta igen! Sitter med förorder och planeringar nu. Som vanligt är de mäsk som spökar. Ska man köra på gamla beprövade sorter eller testa nya? tror de blir några nya och några gamla att falla tillbaka på när de skiter sig... Annars är de mest krok, flöten och små saker som jag behöver kompletera utrusningen med. Och lina! Någon som har bra tips om en bra lina. vill ha en stark lina som är exakt i diametern. den ska också vara mjuk och följsam samt knutstark. Alla tips är välkomna. Nytt keepnet och ny håv står också på tur. mitt gamla triana keepnet har vart grymt bra! haft de i 6 år. fungerar fortfarande men i Norrköping knakade de lite oroväckande. några maskor som gått så de är nog dax att byta.

Har några nya teorier som ska testas till sommaren. Tänkte testa dom först sen blir de kanske en liten artikel eller serie beroende på vad jag kommer fram till.

På tal om flöten och utrusning. I alla kataloger jag kollar är den massa flöten av den här modellen:


ser ju att de är ett slider flöte för bolo men är de något som faktiskt används i italien? har aldrig sett någon fiska med den typen av flöten. måste nog vara väldigt djupt och väldigt strömt för att de ska vara aktuellt. Men vad jag ser i katalogerna är en massa flötesmodeller som ser väldigt konstiga ut och som jag aldrig skulle kunna tänka mig att använda. Efter som de är så många av dessa modeller måste de ju användas och säljas ganska mycke. vad ska man ha dom till? kolla tex www.colmic.it.  eller vilken leverantör som helst.

blir nog lite vanliga flöten och några nya modeller men inget av de ovan...

Kommentarer
Postat av: ThomasS

Gissar att flöten används i havet

2009-01-16 @ 16:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0