Ostelato film

Blir tvungen att medge att jag inte talade riktigt sanning när jag skrev att Italienaren fick fisken på 0.10 efter färna. Minnet svek mig och efter som rätt ska vara rätt har jag gått tillbaka till orginalfilmen och lyssnat på vad som sägs samt kollat extra noga.
Han fick fisken på samma typ av tackel som alla andra använde, dvs tjock lina 0.18-0.20  men med en något mindre flöte som han driftade genom peggen i takt med strömmen.

MEN italienarna fick färnor på lätta tackle som driftades genom peggen. De var inte många och inte något som de valde att satsa på under tävlingen utan hade som en backup att testa ett par drifter.

Tack till Stormen som är uppmärksam!

Kommentarer
Postat av: Mats

Yoo!



Är också på jakt efter en ny RIVE-box till i vår så jag med kollar runt lite. www.fostersofbirmingham.co.uk ligger riktigt bra till i pris på vissa modeller nu när pundet är lågt men det är ett helvete att få dom att säga vad frakten till Sverige är. http://www.stipp-profi.de/ verkar även ha skysta priser på en del.



// Mats

2009-01-11 @ 22:08:24
URL: http://maggotmaster3000.blogspot.com/
Postat av: Freddan

Mats skicka mig ett mail så återkommer jag med rivebox.



Är de du som skriver maggotmaster3000 bloggen? kul läsning!

2009-01-11 @ 23:26:50
Postat av: Storm

Ähh Freddan ! Vi blir alla äldre, även du !



Snygg box, hoppas jag får tillfälle att kika på den i sommar.



Hae't Gött !

2009-01-13 @ 23:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0