klubblags VM

Då var man tillbaka i vardagen igen. Kort sagt kan man säga att de vart en fantastisk vecka. Har haft otroligt kul, roligt gäng att åka med!

Fisket var surt. Men de fanns fisk på sina ställen. Fisk vi fångade var Brax, Faren, Vimma, Barb, Mört, Löja och någon konstig fisk som såg ut som en blågylta.

Kort om fisket kan man säga att allt handlade om att ha rätt presentation på betet, mäska som en tok på samma ställe och jobba hårt. Hårdare än jag någonsin jobbat på en tävling. max 10 drifter sen byta och ändra något.
Att fiska på rätt sätt var helt avgörande. Man kunde fiska statiskt med ett stor plattflöte tex cralusso Torpedo 30-50gr och hålla helt still eller så kunde man använda platta flöten för att drifta av peggen Tex Bubbel, Shark eller Sensas Bogdan. Här var de väldigt viktigt att vara på rätt djup. Sist kunde man fiska en rund kula en bit ovanför botten och låta det mer eller mindre åka med strömmen. Alla metoder gav någon fisk under träning.

Första 15 min var helt avgörande för tävlingen, fick man fisk då var man med fick man ingen var de tung uppförsbacke.

Har så mycke saker i huvudet att jag inte vet var jag ska börja så jag tänker lämna VM en stund och låta alla intryck sjunka in. Här är lite bilder från veckan.


fullt? Per-Erik undrar om vi kan ta med någo mera.


En dag blåste de lite... Har surfat i mindre vågor...


Feri visar hur man ska fiska.


Bröderna med en träningsbrax.

Tävlingsdag 2. Dödens peg, eller vad säger du Bodda?


Serber seger badar.


De var slut på tomtar i slovakien så jag fick hjälp av Snoge Snigel iställe. Han fick sparken efter andra dagen och bor kvar i Slovakien.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att vi alla var överens om att den 18e plats vi fick inte återspeglar hur vi upplevde fisket och de vi kom fram till. Kändes som om vi hade bra koll under veckan och att vi hade rätt taktik båda dagarna. Alternativt skulle vi ha gjort som Serberna, suttit still med Big Berta riggen och väntat på en stor fisk. Skillnaden mellan Serberna och oss är att de fiskat så tidigare och att de vet vad de gör. Dessutom tror de på de de gör. Vi har för lite erfarenhet för att kunna köra en sån taktik hela tävlingen. Att de också har drillat Barb tidigare gör ju deras chanser större.

Den här resan var otroligt viktig för mig inför Holland och Nations VM. Nu känner jag mig ännu mera sugen på att få till de. Har dessutom fått upp ögonen för vad som måste göras och vad som krävs. De är skillnad att gå bakom och titta och fiska själv. Båda är bra på sitt vis men att vara väl förberedd till ett VM känns otroligt skönt! har gjort 10 riggar under hela veckan! Då finns lite mera tid att reflektera över fisket och hinna tänka på vad man ska göra.

Har tex vart ute och fiska slider idag. Mäsket som vart över sköt jag prick med. kommer lite bilder senare.

Bring On Holland!

Kommentarer
Postat av: Storm

Haj Freddie !



Tror nog att gjorde erat bästa under veckan. Att fiska VM är egentligen omänskligt svårt, finns så inne he-vete med parametrar att lyckas med under 3 timmar så man blir till slut snurrig.



All heder åt er grabbar, och nu tror ni att ni vet hur man skall göra nästa gång (glööööm det!).



Hae't Gött o kör över alla på VM !

2009-06-17 @ 21:41:55
Postat av: Freddan

helt rätt Stormen. Men den här gången kände jag mig inte besviken efteråt. Annars brukar jag känna att jag missat något stort och att allt som gått åt helvete vart stora saker men nu var de inget som var fel. Största felet var att de fanns för lite fisk och en skit peg andra dagen.



Tex kan man saga att vi förlorade poäng på att andra som också fick en brax hade en fisk som vägde 20 eller 60gr mer än den vi fick. är inte så lätt att fiska efter de största fiskarna alla gånger.



Att veta hur man ska göra är inte helt lätt. jag trodde jag hade bra koll från förra gången men hela tiden kommer de upp nya saker att tänka på. sporten utvecklas och man utvecklas också själv. men så klart ser man fram emot nästa gång!



skit fiske i Horrmunden! hade gärna åkt dit men de får bli en annan gång.

2009-06-17 @ 22:05:43
Postat av: Storm

OK!

Ingenting man kan göra om firrarna väger lite mer, värre om man ligger flera efter i ett vatten som detta .



Du alltid välkommen till residenset på udden i Horrmund !



Är faktiskt superladdad nu då vi ska prova långa bryggan i Lillån för första gången på söndag, har hittat 7 platser till KM så det får duga som test.



Supermuddringen sker till hösten, sedan jä-lar blir det SM !



Rapport kommer sedvanligt från Horrmund.



Hae't Gött !

2009-06-18 @ 20:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0