Ny artikel

Efter som Benni och www.itackle.se vart snälla att sponsra oss på klubblags VM har jag som tack skickat en artikel till honom. Så är ni intresserade av strömvattens fiske klicka på länken nedan. Passa också på att ta en runda i Bennis butik.

här är artikeln www.itackle.se



VM var en riktigt energi kick vad gäller mitt egna fiske. Var länge sedan jag var så fiske sugen. Har faktiskt hunnit med två slider pass sen jag kom hem. Känns stabilt men oj vad mycket det finns att lära. Här är det hårt jobb som gäller under sommare. Jag kan ge mig tusan på att det kommer bli slider fiske på VM i Holland trots att det inte är mer än 2½m djupt.

Imorgon söndag blir det pass nr 3 den här veckan. Slider igen. Brukar välja att fokusera på en metod när jag tränar och köra den ett par veckor för att sedan lämna den och analysera vad jag gjort och lärt mig. Där efter kör jag en annan metod en stund för att sedan gå tillbaka till den första när jag fått lite distans till det hela. Har fungerat bra för mig. Jag anser att för att bli en bra tävlingsmetare måste man behärska alla metoder lika bra. Man blir inte bättre än sin svagaste länk. Klarar man detta har man bra chanser i alla vatten och under alla förhållanden det är dessa metare som imponerar på mig. De som kan tackla alla förhållanden.

Något annat som kan vara intressant att träna med är parasol... jag har allid hatat parasol och vägrat fiska med ett men nu har jag bestämt mig för att jag ska ha parasol. Av denna anledning har jag börjat köra varje träning med just detta för att vänja mig vid det. Största anledningen är att det med största sannolikhet kommer blåsa i Holland och blir det regn måste parasolet sitta på plats. Har man då tränat med det spar man åter tid. Att hålla på och fånga, förankra eller på annat vis fixa med ett parasol under en VM tävling är inget jag tänkt ägna mig åt.

till nästa gång, skit fiske. Freddan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0