teknikens under...!

Människan har klarat av många otroliga saker genom åren här kommer några exempel, vad sägs om följande?



satelit, eller denna?

en robot dammsugare..

ett exempel till:


Bastuba...

Minst sagt imponerade saker. Och många flera finns det om man tittar runt omkring sig. Ibland undrar man hur de är möjligt att göra alla saker som människor lyckats få till. MEN här är något som verkar vara tamefaan omöjligt att göra!



BLYHAGEL!!! HUR SVÅRT SKA DE VARA ATT GÖRA HAGEL SOM ÄR KLYVNA PÅ MITTEN TILL MITTEN?!!!

Efter att ha spenderat dagen med att göra tackel håller jag på att få blödande magsår. Har snart köpt alla sorter som finns men kan inte hitta några som jag blir nöjd med. De som kommer närmast och som får godkänt är Triana hagel som jag köpte för 6-7 år sedan. Men de är lite för hårda och svåra att flytta på linan utan att skada den.
Här är hela raden av hagel som fått smaka yxan: Zebco (oj vilken skräll att de inte var bra...NOT), Milo(vassa och skadar linan när man flyttar dom), Preston(soft shot var för mjuka, slipshot oxiderar och blev vita), Fly(hårda och blir vita), Trabucco(myr ägg) och nu senast idag Colmic. Colmic haglen är lagom hårda och faktiskt kluvna på mitten men inte till mitten. De är kluvna för långt... är man inte uppmärksam sitter de snett på linan och kommer då snurra när man fiskar med dom.

kanske får bita i de sura äpplet och köpa sensas. vet inte riktigt vad jag ska köpa annars? finns de något mer märke att testa?

Annars är man väl mest sugen på att fiska lite. blir nog en tur imorgon och en på onsdag om jag hinner.

Jag har tidigare tipsat om Steve Ringers blogg. Ta en titt där. bra och intressant läsning om hur han gjorde på en festival  i White acres. Tänk om varje winners rapport kunde vara så, då kanske man kunde lära sig något av dom. Den i sverige som skrivit den bästa Winner artikeln är Stefan Simon. Kan inte hitta den men den låg tidigare på metetorget.com. Kolla efter Stefans vinnar artikel från Varnan, Kristinehamn(som jag för övrigt också fiskade, skitkul vatten)

kommer snart lite mera "riktigt" mete efter att jag vart ute och fiskat och efter att jag fått min nya kamera. Då kan de också komma lite bilder om ni har tur.

Jo då Mats, jag har tänkt göra en utvärdering av stolen men de får vänta ett par veckor. Än så länge känns den super bra. Ska läsa din rapport senare, spännande.

till nästa gång, prioritera rätt. Vad är viktigast ett nytt take apart för 20000:- eller ett nytt strykjärn till hushållet?





Kommentarer
Postat av: Snoge snigel

http://metetorget.com/winner/winners2002.htm#varnan



här finner man Stefan Simons winners...

2009-05-13 @ 18:59:22
Postat av: ThomasS

Har samma problem som du med haglen. Köpte Colmic nu senast....och de är klyvna förbi mitten. Det är nog bara Sensas som jag vet har helt OK sänken. Dock är problemet med de gröna att linan inte kommer in i mitten pga färgen. Preston är bra i de små storlkearna.

2009-05-14 @ 15:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0