fiske vs surf

Tja då var den helgen över. Regn, blåst och allmänt ruskväder i lördags. Packade bilen med både fiske prylar och surfprylar. Prognosen såg bra ut för surf mindre bra ut för fiske. Gjorde helt enkelt en helgardering och tog med allt. Planen var att surfa, var de inga vågor så skulle de bli fiske istället.

Gissa hur de gick? Skitfina små vågor...! Blev surf i lördags. Lika bra de, gör inget om de regnar och är ruskväder. man är ju redan i vattnet. Och på något konstigt sätt känns de bättre att surfa nu än på sommaren. Man känner sig liksom mera förtjänt av varje våg man får. Sen är de så klart mindre med andra surfare vilket jag tycker är ett klart plus!

Söndagen var de tänkt att bli fiske istället. Men de gick inte heller. Hade en hel den annat att ta tag i, tex lägenhets jakten. Någon som har en 2a alt 3a att hyra ut i Västerås? eller som har kontakter? är i behov av någonstans att bo.

Så istället för fiske blev de surf och pyssel. Men lite fiskefix blev de, reparerade lite wagglerflöten, lackade några take apart flöten och ordnade upp lite bland all oreda.

Laddar starkt för nästa helg istället. Men vankas de surf så vet i tusan. tror jag surfar då också. Mete i all ära men så länge det inte är minus och snö tror jag jag åker och surfar istället. Även fast surfdagarna är betydligt färre än metedagarna.

Här är en till film, denna gång från VM i Holland. Han som filmar lider nu mera av epelepsi... efter att sett sin egen film... hur faan kan man klippa filmen så? hur som helst, jag såg många intressanta detaljer ändå. Ser ni några?


Kommentarer
Postat av: Kent

Nu har jag med epelepsiiiiiiii.

Det jag kunde se var att dom fick mer fisk än vad vi fick....

2009-11-17 @ 21:28:56
Postat av: Freddan

hahahaha ja mera fisk men framförallt hade de bättre nationerna en växel till att lägga in när de drog ihop sig. satan vilen fart dom fiskar med... hahahahaaa....

2009-11-17 @ 22:47:23
Postat av: Storm

Freddan !



Åk till Sälen, där kan man surfa inomhus OCH pimpelfiska ;-) !



Hae't Gött !!

2009-11-17 @ 23:10:50
Postat av: Freddan

Jo visst eller så kan jag surfa här och spela propillkii... skulle tro att de är ungefär som att jämföra surfing och "sälen vågen", pimpel och propillkii.



men skitfiske på isarna, känns helt sjukt med tanke på att de är 9grader vamt här nere.

2009-11-20 @ 05:43:47
Postat av: Mr Pink

Sjukare är ju att det är 10 grader varmt HÄR!:-) Menmen...med fjäderlätta Jesussteg och snabbdeff så ska det gå bra;-)

2009-11-20 @ 11:06:08
Postat av: Jimmy

Tja! Det sjuka är att jag vet i fan om han ökar på hastigheten när han filmar Raison;) Tittade på honom hela veckan och han är ruggigt snabb! Intressant att se hur noga Italienarna var med avståndet mellan haglen och haglen/bulken. Man såg att de hade en "mätmojjäng" på sidan som de använde.

Tyckte mig också se att Raison mäskade lite kort på korta tp platsen, kanske pga sluttande botten?

Sträckta Linor!

Little Jimmy!!!

2009-11-20 @ 21:30:47
Postat av: ThomasS

Tror inte att botten sluttade särskilt mycket. Alltid bättre att lägga grunden lite kort.



Det är synd att det inte finns någon film på Nullens när han drillar sina stora braxar. Hans drillning är helt annorlunda jämfört med de "top 5 med lååååång elastic" drillningar man ser på filmen. Han drillade på samma sätt som man ser i engelska karppölar. Spöt lågt och dra in långsamt långsamt. Sedan top 3 i handen, ett snabbt lyft och håvning. 3 gånger så snabbt mot det som visas på filmen. Jag blev mycket imponerad!!



Freddan, Såg att en länk till din ypperliga artikel om strömvattenfiske med plattflöte på itackle ligger ute på metesidan.dk .Kul!

2009-11-25 @ 09:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0