Fish o mania

Till helgen är det dags för fishomania finalen. Var på väg dig för att kolla men så sket det sig i sista sekunden. Hittade billigt flyg, 790:- men när jag skulle boka hade priset gått up med 2000:- sket i det då. Hade vart sjukt kul att åka över och kolla. Även om fisket inte är som här så hade stämningen och atmosfären vart värt resan. Nu blir det Växjö och lite eget fiske istället. Känns riktigt bra det också.

Först fish o mania. Rob Wooton... vad kan man säga, han vinner allt han är med på. Allt från karpdammarna till stenhårda kanaler där man fiskar efter 1kg småfisk för att vinna. Rob skrev på ett kontrakt förra året med Middy som gör att han idag kan fiska på heltid. Han jobbade som svetsare efter skolan i 3 månader sen blev det pappas fiskebutik och fiske på heltid. Nu är det bara fiske... stackare...

En annan som jag fiskat med i england är Sean Huggins. Också han supertrevlig kille som bjuder på det han vet om man bara vågar fråga. Sean vann engelska mästerskapen för några år sen och även han fiskar väldigt mycket. Dock inte heltid. Han är målare till yrket och har en familj med fru och fyra barn. Sean vann kvaltävlingen i Makins fishery och det var ingen slump. Han har nog vunnit flera tävlingar där än jag fiskat i hela mitt liv. Det är bokstavligen talat hans värld. Där fiskar han nog ett par gånger i veckan under hela året.

Det ska bli väldigt intressant att se vad de två herrarna kan åstakomma under fishomania finalen. Sean har sagt att det som kommer avgöra vem som vinner är lotten. Han och Rob har vart där och tränat ganska flitigt och fiskat flera tävlingar där. Det som de kommit fram till är att man vill ha peggen närmast "airiatorn"  9 av 10 tävlingar har vunnits från den peggen. Även när den vart avstängd. Fisken samlas runt den och efter som barb är huvudfångsten kommer det bli helt avgörande då de gillar syresatt vatten. Men det skall också ha satts i mera karp och skimmers så man ska kunna fiska efter andra arter från andra peggar. Dock ingen som är med som tror på detta...

så vi får se. Mina pengar ligger på Rob med Sean som stark andra kandidat.

Nicklas, Tom P kommer inte vinna om det inte blir feeder fiske med methood feeder mot ön som gäller. Tror inte han vinner ändå.  Sätter en påse Geers Gamma feeder på det...hahahaha

Jag laddade ner fisho förra året ska se om de lägger ut den i år också i så fall kommer tips här om vart man kan ladda ner den. Är det någon som har sky och kan spela in den så tar jag gärna en kopia.

Missa inte heller Fishomania champions of champions som fiskas på söndagen med alla vinnare genom tiderna. Det kan också bli en intressant tävling.



Som jag sa missar jag fisho och då blev det Växjö istället. Ska bli kul! länge sedan jag fiskade Trummen under sommaren. Ska bli väldigt intressant att se vad värmen har ställt till med. Hoppas det är lite likt hur det var sist.

Nya feederspön och nya planer. Ska bli skönt att fiska lite. Kommer rapport efter helgen, om jag har tid...



lovade lite rapporter tidigare. Men jag vet i tusan. har knappt tid med någonting känns det som. Skolan går mot sitt slut och det har vart väldigt intensivt. Försöker hitta en lärlingplats som rörmokare så är det någon som har en plats till förfogande är jag intresserad. Flyttar mer än gärna! Skåne är fint...;) Calle känner du ingen rörmokare som vill ha en lärling? jag jobbar bra, hårt och har hög arbetsmoral! enda nackdelen är väl att jag fiskar en del...eller de kanske är plus? hahaha..

har fiskat skimmers på hemma plan, älskar skimmersfiske! sjön är sjuk! Finns allt där, sist jag var där fick jag följande arter. Skimmers, löja, mört, sutare, ruda, sarv, fetbrax på 2kg och så hade jag en karp på platsen men den ville inte nappa, bara rulla. En annan kille fiskade en bit från mig och han fick en Asp(!!!) på drygt 3kg.... och så går det ryckten om att det fångats Mal i sjön. Är det möjligt frågar ni er? jo det är faktiskt sant! grymt vatten!

växjö imorgon, ses och hörs. Freddan

Kommentarer
Postat av: Niklas Strengelsrud

Dette er gull i forhold til fjorårets pegging



"So, it's all lined up nicely for Saturday. There has been a minor adjustment to peg placings this year: every angler will still have an empty peg either left or right but we've shifted the pegs one place clockwise to improve spectator access, plus there will be two 'stoppers': good class match anglers who will be placed as if they were competing, the same distance from pegs 1 and 16 as 2 is from 3 and 14 is from 15. That removes all vestiges of 'end-peg bonus' as everyone fishing will now have exactly the same unfished space beside them."



http://www.skysports.com/story/0,19528,11979_6258623,00.html

2010-07-16 @ 09:55:23
URL: http://www.raufjoringen.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0